tisdag 8 april 2014

Cykliskt

Det hela är ju cykliskt och så här års bakar vi som bekant rabarberpaj. Jag har idag testat ett nytt recept med blandning av rabarber och äpplen. Samt smet med lite mandel men ingen apparat
Ett av tre barn tyckte att den var bättre eftersom den var surare än den andra varianten.

Det är när man bloggar i många år som man märker hur otroligt tjatig man är. Just bloggen kan ju få en att byta recept om inte annat för annars får man ju bara skriva samma sak år efter år. Om rabarber och tulpaner både blommor och blad.
Det är därför jag gillar mitt nya fågelskådningsprojekt. Är fortfarande glad som en lärka för sångditon häromdagen.
Vi hörde gök också.
Om man vill ha koll på svensk fågel finns Ottenby, som man även kan följa på facebook.
Här har vi då Corif som jag fortfarande inte gått med i.
Och även stegräknaren är ju en sorts nyhet.

Man kan ju läsa böcker också. Kolla på nyheterna. Men där tjatar dom i och för sig rätt bra också. Ukraina otäckt och såg ni att häromdagen stod det att Ryssland skulle ju inte öva anfall mot Sverige om man inte planerade att genomföra ett sånt anfall en dag.
Glups, som man säger här. 

Och så är tydligen svenskar snällare än alla andra mot romska tiggare. I alla fall om man ska tro Birgitta Ohlsson som därför försökt förhandla med rumänerna om effektivare hjälp till romerna. Dessa ställer sig dock oförstående till det hela, vilket kanske inte var så förvånande. Jag menar, hade de inte gjort det hade ju frågan aldrig väckts.

Ja, det är väl ungefär vad som hänt på sista tiden. Roligare kunde det ju varit för all del.
Hej. 

4 kommentarer:

Gabrielle Björnstrand sa...

Det roliga är att du är tillbaka. Och att du är cyklisk själv, din tulipanknopp-oppe nu.

Karin S sa...

Gabi: :)

Bengt O. sa...

Själv har jag radikalt ändrat mitt beteende gentemot tiggarna på Stockholms gator och ger några mynt när jag kommer åt. Detta som reaktion mot den oerhörda cynism och brutalitet som ett antal kommunalpolitiker luftat: Det där får väl Rumänien och EU sköta - vi har inget med det att göra.

Karin S sa...

Bengt O,
Ja, jag har också ändrat mig på den punkten. Ger också ibland numera. Inte så mycket för att reta politiker som för att jag numera tror att det faktiskt kan hjälpa tiggarna och deras familjer.

Och liksom i avvaktan på en bättre lösning.